Jak zostać pilotem? Rozpocznij karierę pilota zawodowego!
2020-10-16
Marzenia to podstawa ludzkich ambicji. Od dziecięcych lat fascynujemy się ciekawymi zawodami po to, by dopiąć celu w dorosłym życiu. Istnieją jednak takie pragnienia, o których zapominamy bądź kończymy z ich realizacją, gdyż wydają się one zbyt odległe, a wręcz niemożliwe.
W kategorii marzeń odłożonych na półkę króluje praca pilota zawodowego samolotu pasażerskiego. Wśród osób niemających styczności z kursami na licencję pilota panuje przekonanie, że jej uzyskanie graniczy z cudem, a liczba wymagań do spełnienia zapiera dech w piersiach. Owszem, nie jest to zawód dla ludzi o słomianym zapale, ale musisz wiedzieć, że istnieją takie specjalizacje, w których otrzymanie uprawnień wiąże się z jeszcze większym wysiłkiem.
Kurs pilotażu to przede wszystkim sprawdzian dla samego siebie oraz najlepsza forma weryfikacji własnych predyspozycji. Jeżeli należysz do grona miłośników każdego typu samolotu, a do tego pasjonuje Cię wszystko, co dotyczy samolotów; pasażerskich, turystycznych i wszystkich innych, ten artykuł jeszcze przeznaczony dla Ciebie. Zobacz, jak łatwo dojść do bycia dumnym posiadaczem licencji pilota!
PPL czy ATPL? O co w tym wszystkim… lata?
Aby mówić o licencji pilota, trzeba rozróżnić ich typy, ponieważ od tego zależy droga, którą przebędziesz w drodze do realizacji marzeń! Warto zacząć od faktu, że aby móc sterować jakimkolwiek rodzajem statku powietrznego, wymagana jest znajomość niezbędnych podstaw merytorycznych, których pozyskanie umożliwia szkolenie do licencji PPL. To uprawnienie do sterowania samolotem turystycznym, wyłącznie w celach rekreacyjnych oraz niezarobkowych. Mimo że sam dokument nie otworzy przed Tobą drzwi do linii lotniczych wysokiej klasy, to samo jego uzyskanie wiąże się z koniecznością wyuczenia podstaw praktycznych oraz teoretycznych.
W trakcie zajęć prowadzących do licencji PPL będziesz miał okazję poznać samolot dwusterowy. Ten typ maszyny jest dedykowany kursantom, którzy uczą się u boku instruktora. Według wymagań Urzędu Lotnictwa Cywilnego do uzyskania licencji PPL wymaga się 45 „wylatanych” godzin oraz 100 godzin szkolenia teoretycznego.
W kontekście czasu, jaki powinno się przeznaczyć na kurs pilota, trzeba wiedzieć jedno – pilot samolotu nie jest zawodem do wyuczenia w kilka dni czy nawet w tydzień. Linie lotnicze oraz organizatorzy zajęć przygotowawczych sugerują, aby na naukę przeznaczać kilka godzin tygodniowo, ponieważ nadmiar informacji uzyskanych w ciągu kilku bloków godzinowych może doprowadzić do zaniżenia motywacji. Ponadto weź pod uwagę, że szkolenia dotyczą również kwestii teoretycznych, których trzeba nauczyć się w domu. Biorąc pod uwagę Twój codzienny rytm dnia, na który składa się praca, rodzinne obowiązki, a być może nauka na innym kierunku, wykorzystanie wszystkich godzin jest nie tylko nieefektywne, ale również niezwykle męczące. Przecież nie o to tutaj chodzi, prawda?
Kursy dla przyszłych pilotów – jak podejść do szkolenia?
W ciągu jednego bloku lekcyjnego, który w zależności od szkoły trwa od 1,5 do 3 godzin, będziesz miał okazję znaleźć się pod opieką certyfikowanego specjalisty. Ten fachowiec rozwieje wszystkie wątpliwości, będąc jednocześnie nauczycielem oraz pomocną dłonią na każdym etapie.
No dobrze, ale zakup takiego kursu wiąże się z wydatkiem. Skąd mam wiedzieć, czy rzeczywiście chcę się temu poświęcać? Nasunęła Ci się taka myśl podczas czytania artykułu? To dobrze! Takie wątpliwości świadczą o dojrzałym podejściu do kursu na licencję pilota i nie mają nic wspólnego ze słomianym zapałem! Oczywiście pierwszy krok, by zostać pilotem samolotu, należy do tych najtrudniejszych. Wiąże się to z ryzykiem; wielu potencjalnych kursantów boi się, że takie zajęcia to „kupowanie kota w worku”. Jak zatem przekonać się, czy owa ścieżka kariery rzeczywiście Cię pociąga, czy może jest jedynie chwilową fascynacją? W naszej kategorii prezentów lotniczych znajdziesz całe mnóstwo przeżyć odbywających się samolotami turystycznymi, w których przewoźnicy posiadają niezbędne certyfikaty, w tym najważniejszy – AOC. Już w trakcie 45-minutowego przelotu będziesz w stanie zweryfikować swoje podejście do kwestii uzyskania uprawnień PPL.
Aby przystąpić do zajęć, wymagane jest wyrobienie badań lotniczo-lekarskich, które wykonuje wyłącznie lekarz upoważniony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W ramach badania poddasz się morfologii, badaniu wysiłkowemu serca oraz audiogramowi, a ponadto wybierzesz się do laryngologa i okulisty. W przypadku tego ostatniego warto uściślić jedną kwestię – jeżeli jesteś osobą ambitną i zamierzasz wyrobić licencję pilota o wyższych uprawnieniach, Twój wzrok musi spełniać pewne normy. Naturalnie nie warto w tej kwestii popadać w skrajności – gdyby pilotem zostawała osoba mająca wyłącznie oczy sokoła, w załogach linii lotniczych hulałyby pustki. Umówmy się jednak, że ta ścieżka kariery może być utrudniona, jeżeli cierpisz na poważne wady wzroku.
„Jak uzyskać licencję ATPL?” – marzenie wszystkich pilotów, czyli droga do lotniczego mistrzostwa!
Mówi się, że świat należy do odważnych, a trzeba przyznać, że w kwestii ATPL to powiedzenie sprawdza się jak nigdy. Aby zostać pilotem samolotów pasażerskich, linie lotnicze muszą otrzymać od Ciebie dowód, że potrafisz. Jest nim licencja pilota ATPL(A), czyli najwyższa cywilna kategoria, która upoważnia pilotów do pełnienia ról dowódców samolotów liniowych. Oznacza to tyle, że po uzyskaniu certyfikatu ATPL możesz nazywać się pełnoprawnym pilotem samolotu pasażerskiego! W odpowiedniej szkole odbędziesz całą serię zajęć prowadzących do celu. Droga do spełnienia swojego marzenia jest długa, ale nie tak niemożliwa, jak mogłoby się wydawać. Po pierwsze, licencja ATPL składa się z dwóch innych uprawnień – zawodowego CPL(A), które dopuszcza do wykonywania lotów i pobierania za nie wynagrodzenia, oraz IRA, czyli certyfikatu dopuszczającego pilota do wykonywania lotów z przyrządami. Po drugie, warunkiem podejścia do egzaminu państwowego ATPL jest „wylatanie” 1500 godzin w powietrzu na pokładzie samolotu liniowego.
Do uzyskania miana profesjonalnych pilotów kandydaci muszą zaliczyć egzamin praktyczny oraz teoretyczny z czternastu przedmiotów na co najmniej 75%.
Lot egzaminacyjny odbywa się po zaliczonym teście z:
-
planowania i monitorowania lotu,
-
nawigacji ogólnej,
-
radionawigacji,
-
meteorologii,
-
osiągów samolotu,
-
ogólnej wiedzy o samolocie,
-
instrumentów pokładowych,
-
ludzkich możliwości oraz ograniczeń,
-
masy i wyważenia,
-
prawa lotniczego,
-
komunikacji VFR,
-
komunikacji IFR,
-
procedur operacyjnych,
-
zasad lotu.
Jak zostać pilotem samolotu? Licencja pilota jako przykład wielkiego zaangażowania!
No dobrze, wyjaśniliśmy Ci w ogromnym skrócie, jak zostać pilotem samolotu. Należy jednak zauważyć, że w tym zawodzie występują pewne zależności na poziomie temperamentu potencjalnych kandydatów. Wielka odpowiedzialność, jaką obarczony jest pilot samolotu pasażerskiego, może okazać się zbyt ciężka - nawet dla tych, którzy przeszli przez kurs pilota samolotu bez większych problemów. Nie jest więc niczym odkrywczym stwierdzenie, że osoba kierująca tak wielką maszyną musi być przede wszystkim skrupulatna, uważna oraz silna – zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Żelazne nerwy przydają się w tym zawodzie jak nigdzie indziej, a liczne szkolenia znajdują zastosowanie w rzeczywistości właściwie każdego dnia. W związku z powyższym potencjalny kandydat zadający pytanie „jak zostać pilotem” powinien wcześniej odpowiedzieć, czy potrafi wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce. Pamiętaj również o tym, że pilot nie powinien należeć do grona osób niewykazujących umiejętności współpracy w grupie. Zdolności kooperacji przydają się tu w każdej minucie lotu, choćby przy komunikacji z wieżą kontrolną, nawigującą pilotów. Myślisz, że to koniec? Zostaje jeszcze jedna cecha. Jest nią odwaga i nie chodzi o tę, pod której wpływem potrafisz zwrócić komuś uwagę na ulicy. Mowa o czymś więcej – pewnej cząstce, która pcha człowieka do heroizmu, a nawet poświęcenia względem wyższego dobra.
Cechy, które powinien posiadać pilot jeszcze przed przystąpieniem do szkolenia:
-
poczucie odpowiedzialności,
-
skrupulatność,
-
umiejętność kooperacji,
-
odporność fizyczna i psychiczna,
-
umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce,
-
odwaga,
-
pilot powinien być zdolny do heroizmu.
Szkolenia pilotów a Super Prezenty – co warto zrobić, nim zdecydujesz się wyrobić licencję?
Czy firma zajmująca się sprzedażą voucherów na przeżycia może mieć coś wspólnego z lataniem? Oczywiście! W końcu spełniamy marzenia i zupełnie jak pilot lub pilotka samolotu pragniemy wzbijać ludzkie serca w przestworza! Nasza kategoria przeżyć lotniczych to mekka wszystkich fanów przecinania ziemskich przestworzy. Znajdziesz w niej mnóstwo aktywności wiążących się z lotami widokowymi – nad panoramą miasta, przepięknymi górami, morzem i gdziekolwiek tylko pragniesz! Kadry certyfikowanych pilotów, którzy stoją na straży podczas realizacji, to nie tylko sprawdzeni specjaliści, ale przede wszystkim miłośnicy, którzy kochają mówić tak samo jak latać. Co więc warto zrobić przed wybraniem tak wspaniałej kariery? Skorzystać z naszych usług i zdecydować się na lot pośród głębin przestworzy, by jeszcze bardziej przekonać własne serce do pracy w tym charakterze tudzież zdobyć podstawowe informacje odnośnie lotnictwa turystycznego.
Pamiętaj, że uprawnienia to jedno, ale czasem nie wiadomo, czy nasze marzenie dotyczy pracy w danym zawodzie, czy może jest jedynie wynikiem chęci ujrzenia ładnych widoków. Jeżeli dostrzeżesz w tym niezwykły urok, ale i pasję, pozostaje tylko szereg szkoleń, a później przejrzenie ogłoszeń pracy w branży lotniczej!
Pragniesz wręczyć komuś wyjątkowy prezent z okazji urodzin? Spraw żonie, mamie, synowi lub mężowi możliwość „nalotu” prawdziwego piękna i pokoloruj dzień skrzydłami stalowego jastrzębia dzięki jednemu z naszych lotów. Profesjonalni piloci zadbają o bezpieczeństwo, a niebo spełni swoje zadanie, dorzucając odrobinę magii! Być może sądzisz, że ukochana osoba zasługuje na więcej? Zajrzyj na naszą stronę www.superprezenty.pl i zdecyduj się wręczyć jedno z ponad 3000 przeżyć!
[Template2GiftsScroller:7991,3847,8769,8717]