Superprezenty.pl korzysta z czterech głównych typów plików cookie.
Kontynuując przeglądanie, zgadzasz się na użycie obowiązkowych plików cookies. Możesz również zaakceptować użycie innych plików cookies. Administrator danych "Super Prezenty sp. z.o.o." Możesz zmienić swoje preferencje tutaj Polityka prywatności.
Potwierdź wybrane
Ocena 4,7 (ponad 4000 recenzji) Łatwe przedłużenie i wymiana Ważny przez 12 miesięcy Prezenty dla firm F.A.Q. Punkty sprzedaży Pomoc
Mój Voucher

Kupujemy coraz więcej nietrafionych prezentów gwiazdkowych! Jak tego uniknąć w 2018 roku? Pomoże Ci matematyczne równanie

2018-11-20

Kupujemy coraz więcej nietrafionych prezentów gwiazdkowych! Jak tego uniknąć w 2018 roku? Pomoże Ci matematyczne równanie

Prezenty gwiazdkowe odgrywają bardzo ważną rolę podczas świąt Bożego Narodzenia. Czynności związane z wydawaniem pieniędzy na upominki oraz otrzymywanie ich zajmują odpowiednio czwartą oraz piątą pozycję na liście rzeczy, które decydują o poziomie satysfakcji płynącej z przeżywania świąt.

Niestety, coraz częściej zdarza się nam kupować oraz dostawać prezenty bożonarodzeniowe, które są całkowicie nietrafione. Decydujemy się na ich zakup na ostatnią chwilę, wybieramy te same gadżety co roku i… nie słuchamy siebie nawzajem. Między innymi dlatego jest tyle prezentów na gwiazdkę, które później kurzą się, schowane głęboko w szafie.

Na szczęście, udało się znaleźć odpowiedź na pytanie: jak mieć zawsze doskonałe pomysły na prezenty świąteczne? Okazuje się, że z pozoru proste równanie matematyczne kryje w sobie rozwiązanie tej pokrętnej zagadki. Stworzyła je Karen Pine, profesor psychologii oraz pracownik brytyjskiego uniwersytetu Hertfordshire.  

Jak tworzyć pomysły na prezenty świąteczne oraz wprowadzać je w życie, aby dawały szczególną radość bliskim? Przeczytaj i sprawdź.

 

Spis treści:

  1. Prezenty bożonarodzeniowe pod lupą

  • Oczekiwania… O jakich prezentach gwiazdkowych marzymy?

  • … kontra rzeczywistość. Co dostajemy pod choinkę?

  1. Nieudane prezenty gwiazdkowe to zmora polskich świąt

  • W 2017 roku co trzeci Polak otrzymał co najmniej jeden nietrafiony prezent!

  • Co robimy z nieudanymi prezentami na gwiazdkę?

  1. Kupujemy coraz więcej prezentów gwiazdkowych, ale niedbale i na ostatnią chwilę

  • Trzymasz w ręku swój wymarzony prezent na gwiazdkę, ale dalej nie jesteś zadowolony?

  1. Prawdziwe równanie matematyczne stworzone przez psychologa. O co chodzi?

  • Równanie inne niż wszystkie, bo na udany prezent gwiazdkowy

  • Jak interpretować to równanie?

  1. PPB, czyli Perfekcyjny Prezent Bożonarodzeniowy. Jakieś wnioski?

  • Bądźmy ze sobą blisko

 

Prezenty bożonarodzeniowe pod lupą

Aby zrozumieć ideę powstania wzoru matematycznego, który rozwiązuje zagadkę udanych prezentów na gwiazdkę, warto dowiedzieć się, jak poważny mamy problem ze zrozumieniem, co chcieliby dostać nasi bliscy. Przyjrzyjmy się, jakich prezentów gwiazdkowych oczekujemy najczęściej, a co faktycznie dostajemy pod choinkę.

Oczekiwania… o jakich prezentach gwiazdkowych marzymy?

Ciężko dyskutować z wynikami raportu ,,Ulubione prezenty Polaków 2016”, który wskazuje, że dalej chcemy dostawać prezenty bożonarodzeniowe w postaci materialnej. Nie jest nam jednak wszystko jedno, co to będzie. Właśnie dlatego lista ulubionych prezentów gwiazdkowych  jest długa, ale prosta do zrealizowania.

W 2016 roku chcieliśmy zobaczyć pod choinką:

  • Perfumy (24% ankietowanych)

  • Drugą lokatę zajmują kosmetyki (to co piąty ankietowany – 20%)

  • Na podium swoje miejsce znalazły również książki oraz ich wydania internetowe: ebooki (19% z osób pytanych).

Nie chcemy, aby kupno naszego prezentu na gwiazdkę było czystym przypadkiem, ale mimo tego wybieramy bardzo bezpieczne podarunki. Natomiast wiele osób nie pozwala sobie na prawdziwą frajdę, na spełnienie skrywanych przez lata marzeń. Na coś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyło. Optymistyczna wiadomość jest taka, że chociaż nie spełniamy jeszcze swoich ukrytych pragnień, to coraz częściej o nich wspominamy i widzimy je na miejscu prezentów bożonarodzeniowych.

Chociaż lista ulubionych podarunków jest zdominowana przez rzeczy materialne, to coraz częściej wyobrażamy sobie nasz prezent na gwiazdkę jako:

  • egzotyczną wycieczkę w nieznane,

  • pierścionek zaręczynowy i oświadczyny.

To jeszcze nie wszystko na temat prezentów gwiazdkowych, które można przeżyć. Okazuje się, że bardzo duża część niezapomnianych upominków, które określamy mianem ,,najlepszych prezentów bożonarodzeniowych, jakie kiedykolwiek dostaliśmy”, to właśnie przeżycia! Chodzi między innymi o:

  • Wiadomość o ciąży, radość na myśl o byciu tatą czy mamą (w dużej liczbie przypadków to kobiety decydują się przekazać nowinę swoim partnerom podczas kolacji wigilijnej)

  • Narodziny dziecka

  • Spotkanie po latach z kimś, kto kiedyś był dla nas bliski, dawnym przyjacielem ze szkolnej ławki, dawno nie widzianą ukochaną osobą lub skłóconym członkiem rodziny. Upatrujemy w tym możliwość nie tylko odbudowania relacji czy jej poprawy, ale również chęci pojednania z drugim człowiekiem.

Jak widać, prezenty przestają przybierać formę jedynie rzeczy, które można postawić na półkę. Przeżyć osobistych, takich jak wiadomość o ciąży czy spotkanie dawno niewidzianego znajomego, często nie jesteśmy w stanie zaplanować. Dlatego coraz częściej wybieramy własne, spersonalizowane przeżycia do zrealizowania. Potrafią dostarczyć wiele rozrywki, ale przede wszystkim zaskakują swoją oryginalnością. Pomysłów na prezenty świąteczne tego typu jest wiele. Największym powodzeniem cieszą się upominki takie jak lot samolotem nad Warszawą czy lot paralotnią.

 … kontra rzeczywistość. Co dostajemy pod choinkę? 

Fakty są takie, że na prezenty bożonarodzeniowe przeznaczamy coraz więcej pieniędzy. W 2017 roku właśnie one pochłonęły ponad połowę świątecznego budżetu (51%), czyli około 500 złotych. To o wiele więcej niż wydaliśmy na produkty spożywcze, z których ugotowaliśmy kolację wigilijną.

Co najczęściej dostajemy pod choinkę? Wiele jest raportów oraz badań statystycznych na ten temat. Jeden z najnowszych przedstawia kilka zasad, według których postępujemy podczas zakupów. Konkretnie rzecz ujmując, przy wyborze prezentu bożonarodzeniowego kierujemy się poniższymi stwierdzeniami:

 

 

  • Ważne jest to, aby prezent zaskoczył obdarowanego (z tym stwierdzeniem zgadza się, podobnie jak powyżej, 30% pytanych)

  • Wielu z nas uważa, że dokładnie myśli nad tym, jaki prezent na gwiazdkę wybrać (30% respondentów)

  • Prezenty gwiazdkowe, aby były udane, powinny być dopasowane do charakteru osoby, która je dostaje (tak odpowiedziało 37% ankietowanych w raporcie ,,Ulubione prezenty Polaków”)

  • Pomysły na prezenty świąteczne muszą różnić się od siebie, być indywidualne (44% głosów)

  • Prezenty na gwiazdkę dla dzieci to przede wszystkim kopia ich listu do świętego Mikołaja (aż 51% z ankietowanych uważa, że dzieci powinny dostawać dokładnie to, czego chcą, chociaż bardzo duża część respondentów twierdzi, że dzieci powinny dostawać prezenty edukacyjne (46%) lub coś, co powiązane jest z ich pasją (37%)

 

Jakie w takim razie dostajemy prezenty na gwiazdkę? Czy spełniają wszystkie powyższe założenia, o których myślimy przed zakupami?

W 2017 roku młodzieży oraz dzieciom kupowaliśmy najczęściej słodycze, dalej w zestawieniu znalazły się gry komputerowe, a następnie książki. Najmłodsi mogą cieszyć się z zabawek kreatywnych czy rozwijających wyobraźnię.

Walkę o podium Najlepszego Prezentu Bożonarodzeniowego dla dorosłych 2017 podjęły perfumy oraz kosmetyki, ale przegrały z kretesem. Wielkim zwycięzcą okazały się książki.

W raporcie ,,Ulubione prezenty Polaków 2016” ankietowani wskazali, że najbardziej niechcianym oraz nielubianym prezentem są między innymi… słodycze. Okazuje się jednak, że są one dołączane do praktycznie każdego prezentu! Wychodzi na to, że jesteśmy skazani na te dodatki do prezentów gwiazdkowych, których nie lubimy.

Podsumowując: mimo tego, że wydajemy na prezenty bożonarodzeniowe coraz więcej pieniędzy, wybieramy bardzo standardowe oraz znane wszystkim upominki: książki, kosmetyki oraz perfumy, a do tego słodycze, które jak się okazuje, wcale nas nie cieszą. 

Nieudane prezenty gwiazdkowe to zmora polskich świąt

Bardzo wielu z nas dało oraz dostało nietrafiony prezent bożonarodzeniowy. Czy jesteśmy jednak świadomi skali naszych niepowodzeń? Warto zdać sobie z tego sprawę, zanim kupimy kolejny upominek.

W 2017 roku co trzeci Polak otrzymał co najmniej jeden nietrafiony prezent!

Jeden z liderów rynku sprzedaży internetowej, a konkretnie sklep eBay, zlecił badania, z których wynika, że co trzeci Polak otrzymał nietrafiony prezent bożonarodzeniowy w zeszłe święta.

Okazuje się, że ponad 30% pytanych w ankietach odpowiadało, iż dostało co najmniej jeden prezent gwiazdkowy, który nie spełniał ich oczekiwań nawet w najmniejszym stopniu.

Oby sytuacja w tym roku prezentowała się inaczej. Mimo wszystko, na odpowiedź musimy jeszcze poczekać.  

 

Co robimy z nieudanymi prezentami na gwiazdkę?

Jeśli już dostaliśmy nietrafiony prezent bożonarodzeniowy, musimy zacząć z niego korzystać lub zakopać go głęboko w szafie. Ewentualnie możemy poczytać statystyki, które wskazują na to, co dzieje się z nieudanymi prezentami na gwiazdkę. Zobacz, co najczęściej robi statystyczny Polak z nietrafionymi prezentami bożonarodzeniowymi:

  • 42% z nas postanawia zachować daną rzecz i w jakiś sposób ją wykorzystać. Najczęściej boimy się, że sprzedanie lub wyrzucenie prezentu gwiazdkowego zostanie źle odebrane przez przyjaciół czy rodzinę.

  • 14% Polaków chce dać nieudanym prezentom bożonarodzeniowym drugie życie, przekazując je komuś innemu

  • 10% osób stara się sprzedać nietrafiony prezent na gwiazdkę w Internecie

Kupujemy coraz więcej prezentów gwiazdkowych, ale niedbale i na ostatnią chwilę

Może to kogoś zaskoczyć, ale czasami nawet idealnie zrealizowane zamówienie na prezent bożonarodzeniowy nie daje tyle radości, ile byśmy chcieli. Dlaczego tak się dzieje?

Trzymasz w ręku swój wymarzony prezent na gwiazdkę, ale dalej nie jesteś zadowolony?

Z badania zamówionego przez sklep internetowy eBay wynika, że aż 52% Polaków nie wyobraża sobie świąt Bożego Narodzenia bez prezentów gwiazdkowych. Nie da się ukryć, że są dla nas bardzo istotne, dlatego wciąż dziwi fakt, że kupujemy je bez zastanowienia, niedbale i tuż przed samym Bożym Narodzeniem.

Aż 57% Polaków kupi prezenty gwiazdkowe na ostatnią chwilę

Chociaż prezentów na gwiazdkę kupujemy coraz więcej i za coraz większe pieniądze, to cały czas zostawiamy tę czynność na ostatnią chwilę. Prawie połowa z nas, bo aż 48% kupi prezenty w grudniu, a 10% w ostatnim tygodniu przed Bożym Narodzeniem.

Nie decydujemy się na wcześniejszy zakup upominków, ponieważ nie czujemy atmosfery zbliżających się świąt lub po prostu nie mamy na to czasu. Poza tym, wielu z nas czeka z kupnem prezentu bożonarodzeniowego, aż pojawią się znaczące przeceny w sklepach (23% ankietowanych wskazuje taki powód zwlekania z zakupami).

Mimo tego, że prezenty gwiazdkowe kupione tuż przed świętami nie zawsze są przypadkowe, bardzo często można przeoczyć ważne punkty prezentowej etykiety, co skutecznie zepsuje wrażenie udanego prezentu bożonarodzeniowego. O jakie zasady konkretnie chodzi?

  • Aż 37% ankietowanych twierdzi, że pod żadnym pozorem nie wolno, nawet przez niedopatrzenie, zostawić w paczce z prezentem paragonu oraz naklejki z widoczną ceną.

  • 33% osób nie ucieszyłoby się nawet z wymarzonego prezentu gwiazdkowego, jeśli byłby on taki sam lub bardzo podobny do tego otrzymanego rok wcześniej.

  • 28% badanych uważa, że faux pas popełniamy również wtedy, kiedy dajemy nieprzemyślany prezent, coś zupełnie niezwiązanego z osobą obdarowywaną lub coś niepraktycznego.

Dane dotyczące etykiety prezentowej pochodzą z raportu na zlecenie sklepu eBay.

Fakt, że podczas świąt skupiamy się głównie na rzeczach materialnych, sprawia, że rodzą się w nas negatywne uczucia.

Skoncentrowanie się na wydawaniu pieniędzy na prezenty gwiazdkowe, otrzymaniu podarunków lub nawet oszczędzaniu i ograniczeniu wydatków w święta nie idą w parze z naszym dobrym samopoczuciem. Według pracy amerykańskich psychologów, Tima Kasslera oraz Kennona Sheldona, najlepiej czują się ci z nas, którzy w ogóle nie myślą o pieniądzach w okresie świątecznym.

Prawdziwe równanie matematyczne stworzone przez psychologa. O co chodzi?

To rozwiązanie, opracowane przez Karen Pine, jest elementem badań psychologicznych na temat ludzkich słabości. Pani Profesor na swojej stronie internetowej prezentuje również szereg innych interesujących badań oraz teorii. W tym artykule przyjrzymy się bliżej równaniu matematycznemu, które ma pomóc nam w wyborze udanego prezentu gwiazdkowego. Nie jest jednak tak proste jak 2+2=4. Należy rozumieć je jako proces, który po kolei przechodzimy, aby dotrzeć do celu. W tym przypadku jest nim PPB, czyli Perfekcyjny Prezent Bożonarodzeniowy.

Równanie inne niż wszystkie, bo na udany prezent gwiazdkowy

Jak można się domyślić, perfekcyjna formuła na kupowanie prezentów bożonarodzeniowych jest skomplikowana i posiada wiele niewiadomych, które samodzielnie będziemy musieli odkryć. Wynika to z bardzo prostej rzeczy: każdy z nas jest inny i nie możemy pragnień oraz szczęścia naszych bliskich zamknąć w jednym, uniwersalnym wzorze.

Równanie matematyczne samo w sobie jest dowodem na to, że kupno prezentu na gwiazdkę nie jest najprostszą rzeczą na świecie, ale jeśli podarunek naprawdę ucieszy obdarowanego, my sami odczujemy podwójną satysfakcję.

Sam wzór prezentuje się następująco:

(S x 2) + O + W2 – OP + E = PPB

Jak interpretować to równanie?

Poszczególne części składowe wzoru to pierwsze litery poszczególnych zachowań, które są potrzebne do kupienia perfekcyjnego prezentu bożonarodzeniowego. Profesor Pine wyjaśnia kluczowe trudności, z którymi borykamy się co roku, kupując podarunki na święta. Na potrzeby równania nazwano je zmiennymi. Tak samo nazywają się elementy składowe każdego wzoru, który stosują matematycy.

  • S, czyli słuchanie

Słuchanie w tym przypadku oznacza skupienie się na danej osobie, którą chcemy obdarować prezentem gwiazdkowym, oraz wyłapywanie czasem świadomych, a czasem zupełnie nieświadomych podpowiedzi, co dana osoba lubi, czym się interesuje, co ją zajmuje, a w konsekwencji: co chciałaby dostać pod choinkę.

Warto zauważyć, że słuchanie w tym równaniu liczymy podwójnie. Chodzi o to, aby naprawdę skupić się i być uważnym. Nie tylko przed świętami, ale również przez cały rok.

Słuchaj nie tylko tych małych, nieoczywistych podpowiedzi, ale też tych bardziej klarownych. Jeśli twoja dziewczyna mówi, że zawsze marzyła o kursie gotowania lub wyjeździe do Paryża, to bardzo jasny sygnał dla ciebie, który możesz wykorzystać podczas organizacji prezentu na gwiazdkę. Ważna rzecz: słuchaj również tego, co ona planuje kupić swoim bliskim. Będzie to subtelna podpowiedź, czym się interesuje i co sama chciałaby dostać. Przykładowo: jeśli twoja dziewczyna planuje kupić swoim rodzicom voucher do teatru, pewnie sama dawno nie była na żadnej sztuce i marzy jej się dreszczyk emocji związany z przeżywaniem dramatu, który rozgrywa się na scenie.

  • O, czyli obserwacja

Obserwuj osobę, której chcesz kupić prezent gwiazdkowy. Nie chodzi oczywiście o śledzenie jej i utrzymywanie kontaktu przez 24 godziny na dobę. Zwracaj uwagę na sygnały, które na co dzień łatwo przegapić.

Jak twoja mama reaguje na ten piękny płaszcz, kiedy ogląda go w katalogu prezentowym? Jakie strony internetowe odwiedza oraz ile czasu spędza, oglądając dane produkty? Im częściej wracamy do danej rzeczy, tym bardziej nam się podoba. Spostrzegawczość oraz obserwacja mogą być kluczem do kupienia naprawdę udanego prezentu bożonarodzeniowego.

  • W, czyli wysiłek

Badania pokazały, że wysiłek włożony w kupno prezentu gwiazdkowego ogromnie zwiększa jego wartość u odbiorcy. Nie chodzi tylko o wysiłek fizyczny, czyli czas spędzony w Internecie na szukaniu podarunku czy bezsensowną wędrówkę po sklepach w poszukiwaniu gromu z jasnego nieba w kształcie idealnego pomysłu na prezent świąteczny.

Chodzi o ten wysiłek, dzięki któremu uda nam się zrozumieć osobę obdarowywaną, jej pasje oraz charakter. Prezenty na gwiazdkę kupione na ostatnią chwilę to sygnał dla bliskiej osoby, że nie włożyliśmy odpowiednio dużo starań w kupno podarunku dla niej.

Jeśli twój chłopak marzy o iPodzie, pomyśl nie tylko o jego kupnie. Włóż w ten prezent więcej swojego wysiłku i nagraj specjalną playlistę z jego ulubionymi utworami. Wtedy twój chłopak poczuje, że naprawdę się postarałaś. To właśnie skrywa, w tym przypadku, literka W.

  • OP, czyli osobiste pragnienia

Dlaczego akurat tę zmienną należy odjąć od całej reszty przedstawionych wyżej elementów składowych? Niestety, najczęściej przeceniamy naszą znajomość innych osób, nawet naszych bliskich. Wydają się nam o wiele bardziej podobni do nas, niż wskazuje stan faktyczny. Przekłada się to na podstawowy błąd przy zakupie prezentów gwiazdkowych. Zakładamy, że ponieważ my coś kochamy, to ktoś z naszych bliskich również uwielbia tą rzecz.

Często pozwalamy na to, aby nasze osobiste pragnienia zasłoniły wyniki poprzednich działań: słuchania oraz obserwacji. Kiedy myślimy, że znaleźliśmy idealny prezent na gwiazdkę dla naszego bliskiego, powinniśmy jeszcze raz pomyśleć, czy to przekonanie nie wynika z naszych własnych upodobań.

  • E, czyli empatia

Empatia to umiejętność wychwycenia emocji drugiej osoby i wyobrażenia sobie, co może myśleć lub czuć. Idealny prezent bożonarodzeniowy pokazuje miłość, zrozumienie dla obdarowanego. Zdolność do wejścia w cudze buty i uzmysłowienie sobie, jak ktoś będzie się czuł, otwierając twój prezent gwiazdkowy, to właśnie empatia.

Ktoś, kto jest empatyczny, niekoniecznie wybierze drogi prezent na gwiazdkę, ale wybierze taki, który będzie miał duże znaczenie dla niego i dla osoby, której kupuje podarunek.

Ciekawostką są badania, które pokazują, że istnieje duży dysonans pomiędzy tym, jak kupujący patrzy na cenę prezentu, a jak widzi ją obdarowany. Okazuje się, że w rzeczywistości odbiorcy prezentów gwiazdkowych kładą o wiele mniejszy nacisk na to, ile kosztował podarunek, który otrzymali. O wiele ważniejszy w tym przypadku jest, wspomniany już wyżej, wysiłek.

 

 

PPB, czyli Perfekcyjny Prezent Bożonarodzeniowy. Jakieś wnioski?

Profesor Karen Pine przekonuje, że jeśli skutecznie przejdziemy przez całe równanie, możemy odkryć prawdziwą magię świąt Bożego Narodzenia, o której już dawno wielu z nas zapomniało.

To przede wszystkim dawanie radości innym przez spędzanie czasu razem i przekonanie, że stanowimy grupę bliskich sobie ludzi.

Prezenty bożonarodzeniowe pomagają wyrazić nasze uczucia: wdzięczność, troskę czy radość, ale nie zbudują za nas wartościowych więzi. Samo kupowanie podarunków to zmierzanie się z prawdą o naszych relacjach: może nagle okazać się, że zupełnie nie znasz swojej przyjaciółki, z którą bawiłaś się jeszcze w piaskownicy, a twoje dziecko już dawno zmieniło zainteresowania, czego nie zdążyłaś zauważyć. Takie potknięcia warto wykorzystywać do coraz lepszego poznawania siebie i drugiej osoby, bycia uważnym oraz pracy nad relacją.

Konkluzja jest prosta. Zawsze staramy się zadowolić naszych bliskich, ale nie zawsze udaje nam się kupić idealny prezent bożonarodzeniowy. Mówią tak nie tylko raporty, badania czy statystyki, ale również my sami.

Warto zdać sobie sprawę, że prawdziwie udanym prezentem gwiazdkowym są przeżycia oraz czas spędzony z bliskimi. Sprawmy, aby w tym roku podarunek był dokładnie taki, jak wynik poprawnie rozwiązanego równania. PPB, czyli po prostu perfekcyjny.

Źródła:

 

  1. http://badania.net/naprawde-wesole-swieta/

  2. https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/budzet-domowy/wydatki-na-boze-narodzenie-2017-raport-deloitte/6bjvdkh

  3. http://badania.net/czym-kieruja-sie-polacy-kupujac-prezenty-gwiazdkowe-dzieciom/

  4. https://publicrelations.pl/raport-swiateczny-allegro-ulubione-prezenty-polakow-2016/

  1. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coraz-wiecej-polakow-wydaje-na-prezenty-swiateczne-ponad-600-zl

  2. http://badania.net/wp-content/CBOS-prezenty.jpg

  3. http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/badanie-co-trzeci-polak-dostaje-co-najmniej-jeden-niechciany-prezent-na-swieta,66405.html

  4. https://www.telegraph.co.uk/news/shopping-and-consumer-news/11278164/Revealed-formula-for-finding-perfect-Christmas-present.html

  5. https://www.ebayinc.com/stories/press-room/pl/57-polakow-kupuje-swiateczne-prezenty-na-ostatnia-chwile-ebay-chce-zmienic-ten-trend-i-rusza-z-nowa-akcja/

  6. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-zrobic-z-niechcianym-prezentem-swiatecznym-infografika

 

POLECANE PREZENTY:

Wstecz