Wkraczamy na nowy poziom obdarowywania… adoptując słonicę
2021-08-13
Dobrze jest dawać – to hasło przyświeca nam od pierwszego wydrukowanego kuponu podarunkowego.
Prawie od dekady głosimy ideę obdarowywania przeżyciami przy jednoczesnym odchodzeniu od materializmu.
Nie ma takiej portmonetki, lampki, figurki ani zabawki, która poruszyłaby serce, wywołując łzy radości. Nie ma też ani jednej osoby, która rozpamiętywałaby drobiazg otrzymany z okazji urodzin, świąt czy walentynek. Zupełnie inaczej wygląda to w kontekście przeżyć – one pozostają w pamięci nawet wtedy, gdy mówimy o stosunkowo krótkim doświadczeniu.
Refleksja nad pojęciem obdarowywania
Od jakiegoś czasu zastanawialiśmy się jednak, czy możemy zrobić coś jeszcze? Czy przeżywanie to tylko skoki, loty, szybka jazda, dalekie podróże bądź zabiegi w spa? Czy samo zjawisko obdarowywania dotyczy jedynie prezentów? A jeśli tak, czy można obdarować nimi tylko człowieka?
Po zanurzeniu się w nawałnicy pytań powróciliśmy myślami do dnia, w którym powstały Super Prezenty. Były to chwile pełne niewiadomych – w końcu nikt nie jest jasnowidzem, a nawet najlepiej dopracowane projekty mogą być nieprzewidywalne.
W tym wszystkim pewne było tylko jedno. Słoń! Nasz szczęśliwy słoń od prawie dekady pełni ogromną rolę. Jego powstanie miało przypominać o misji, z którą niekiedy człowiek się mija.
A skoro słoń jest naszą dumą i takim dobrym duchem…
… to może warto by przekazać tę dobroć światu? Po analizie nie mieliśmy wątpliwości, że właśnie słoń powinien być symbolem dobroci, jaka wynika z prezentowania. Postanowiliśmy to przypieczętować… adoptując prawdziwe zwierzę.
Wsparcie dla istoty, która nie potrafi mówić, domknęło naszą potrzebę osiągnięcia czegoś więcej. Szczęście symbolizowane przez tego ogromnego ssaka z wielką trąbą jest kierowane głównie do Was – naszych klientów, którzy oczekują niczego innego, jak szczerej radości.
Poznajcie słonicę Cittę!
Zoo w Krakowie dało naszej Super Prezentowej drużynie szansę na symboliczną adopcję słonicy szukającej wytchnienia od intensywnego życia na wybiegu.
Ta spokojna i dojrzała samica była kiedyś gwiazdą. Jeszcze jako „ledwie” ćwierćtonowa kruszynka powalała swoim urokiem. Skąd o tym wiemy? Otóż Citta oraz jej obecna przyjaciółka Baby występowały w cyrku, zachwycając setki osób pojawiających się na występach dużej grupy cyrkowców. Przyznacie chyba, że to prawdziwa wojowniczka w słoniej skórze?
Krakowskie zoo obdarowało nas szansą na symboliczną adopcję słonicy. Pragniemy pomóc pracowitym ludziom, którzy troszczą się o warunki kochanej i doświadczonej życiem Citty.
Słoń to nasza historia
Działamy na rynku prezentowym od 9 lat i doskonale wiemy, jak ważną rolę pełni odpowiednia komunikacja. My kochamy przemawiać dobrem do tych, którzy w obdarowywaniu widzą coś głębszego.
Językiem komunikacji firmy Super Prezenty jest zaspokajanie potrzeb osób szukających idealnego podarunku. Każda oferta spośród ponad 3500 przeżyć to zupełnie inny dialog – bez powtarzalności czy banalnych schematów.
„Słoń w logo będzie przynosił szczęście...”
Ernestas Vasiliauskas – prezes spółki Gera Dovana – wiedział o tym od samego początku, na długo przed otworzeniem drzwi w pierwszym litewskim biurze.
Jako znak firmowy słoń ma za sobą 4 zmiany, które nastąpiły w latach: 2007, 2010, 2012 i 2016. Zanim powstała polska komórka litewskiej firmy-matki Gera Dovana logo było nieco mniejsze, z akcentem na pomarańczową kolorystykę. Charakterystycznego słonia powiększono i poprawiono jego kontury.
Na tej podstawie w 2012 roku menadżerowie ds. marketingu stworzyli logo widniejące w polskim oddziale, znanym dziś jako Super Prezenty. Barwy zostały jednak zmienione na róż, który przez polskich klientów był bardziej kojarzony z szeroko pojętym „obdarowywaniem”.
Wraz z wprowadzaniem zmian kosmetycznych na stronie internetowej logo dopieszczano poprzez wykorzystanie nowinek z branży graficznej oraz odświeżanie kolorystyki. Od 2016 roku finalny projekt to słoń widniejący w dwóch wersjach kolorystycznych; pomarańczowej – dla oddziałów znajdujących się na Litwie i Łotwie – oraz różowej, charakterystycznej dla polskich Super Prezentów.
Logo a prawdziwa, żywa istota – wnioski po adopcji słonia
Skoro już pochwaliliśmy się naszą nową przyjaciółką Cittą, a także przedstawiliśmy historię słonia znajdującego się w logo Super Prezentów, warto dojść do konkluzji.
No właśnie, co konkretnie chcemy przekazać poprzez nawiązanie do obdarowywania w kontekście słonika przynoszącego szczęście?
Odpowiedź to: odczucia.
Znaliśmy ideę firmy od samego początku, jednak potrzebowaliśmy czegoś więcej. Chcieliśmy poczuć, że misja Super Prezentów nie ogranicza się wyłącznie w odniesieniu do ludzi.
Nie podarujemy zwierzęciu vouchera na lot ani na żadną inną aktywność, ale możemy przewlec dobroć w zupełnie inny, niepowtarzalny sposób. Jako firma słuchająca potrzeb w końcu możemy odpowiedzieć na pragnienia tych, którzy nie posiadają aparatu mowy. Ty – szanowny kliencie – również możesz to zrobić.
Zostań sponsorem królestwa zwierząt i wspomóż zoo w Krakowie
Do zainteresowania się potrzebującą słonicą zainspirowała nas własna historia, ale jesteśmy różni. Być może Ty potrzebujesz innej motywacji… na przykład w postaci artykułu?
Symboliczna adopcja zwierzęcia w krakowskim zoo przebiega stosunkowo łatwo, a pożytek wynikający z finansowego wsparcia okazuje się elementem znacznie polepszającym standard życia naszych zwierzęcych przyjaciół, zwłaszcza w przypadku gatunków wymierających i wymagających szczególnej pielęgnacji.
Zapoznaj się z rybami, gadami, ptakami oraz ssakami, czyli mieszkańcami Fundacji Miejskiego Parku i Ogrodu Zoologicznego w Krakowie. Polepszenie warunków życiowych zwierząt to jeden z najszlachetniejszych prezentów, jakie tylko można podarować!